شیلی همشهری ورزشی همشهری ورزشی – 4 اردیبهشت

شیلی: همشهری ورزشی همشهری ورزشی – 4 اردیبهشت روزنامه های ورزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

یک سوژه بامزه؛ آیا «دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، نقش ثابت چند بازیگر خاص است؟ با آن ها آشنا هستید؟.

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

عبارات مهم : آخرین

یک سوژه بامزه؛ آیا «دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، نقش ثابت چند بازیگر خاص است؟ با آن ها آشنا هستید؟.

به گزارش هفته نامه همشهری، یک سوژه بامزه؛ آیا «دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، نقش ثابت چند بازیگر خاص است؟ با آن ها آشنا هستید؟

بازیگری از آن کارهای سخت سرنوشت هست. یکی از مثال های این ماجرا این است که شما اگر به عنوان یک دختر جوان (و حتی نوجوان) وارد این حرفه بشوید، هر آینه ممکن است نقش دختری را بازی کنید که یا خواستگارها پاشنه در منزل تان را از جا کنده اند یا یک خواستگار سمج دارید یا در خوشبینانه ترین حالت وارد یک رابطه باعشق می شوید و در انتها ازدواج می کنید.

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

به خاطر این مثال فانتزی آخر، هر بازیگری دوست دارد جهت یک بار هم که شده است در آثار متفاوت نقش دختر در شرف ازدواج را بازی کند، چون شاید این مهم در زندگی عادی حالا حالاها برایش پیش نیاید یا اگر هم بیاید به آن هیجان انگیزی که در سریال ها هست، نباشد ولی بازی کردن نقش عروس و دختر دم بخت شاید جهت خیلی ها یک آرزو باشد ولی هستند بازیگرانی که این مدل نقش ها دیگر برایشان خاطره است و زمانی که صحبت از این قبیل کاراکترها می شود، دقیقا نمی دانند از کدام سریال ارزش فکت بیاورند؛ بازیگرانی که از همان سال های ابتدایی حضورشان در حرفه بازیگری شروع به عروس بودن کردند و تا آن جا پوست ارزش اجازه می داد(!) این نقش ها را ادامه دادند.

البته پرواضح است که خود بازیگران در این میان بی تقصیرند و این طور نیست که شرط ارزش جهت بازی در فلان سریال، عروس شدن باشد. بالاخره فیلمنامه ها این طور نوشته می شده است و در آن برهه های حساس قدیم، این افراد بودند که توانایی بازی در این نقش ها را داشتند.

یک سوژه بامزه؛ آیا «دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، نقش ثابت چند بازیگر خاص است؟ با آن ها آشنا هستید؟.

در این مطلب بازیگرانی که به وفور در سریال ها عروس شده است اند یا گزینه ازدواج آقاپسرها بودند یا تازه ازدواج کرده بودند و روزهای ابتدایی زندگی یکسان را می گذرادند، زیر ذره بین ما قرار گرفتند. حیف که هیچ کدامشان راضی نشدند به مصاحبه، تا راجع به این ماجرا نظر بدهند.

آتنه فقیه نصیری

سال تولد: 1347

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

اولین دم بختی: خاله سارا/ 24 سالگی

پارتنر: خواستگار معمولی!

یک سوژه بامزه؛ آیا «دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، نقش ثابت چند بازیگر خاص است؟ با آن ها آشنا هستید؟.

آخرین دم بختی: نشانی/ 40 سالگی

پارتنر: کوروش تهامی

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

جالب ترین پارتنر: رامبد جوان در دو سریال «خانه سبز» و «کت جادویی» بازیگر برابر فقیه نصیری بود. و در تلویزیون ما خیلی کم هستند بازیگرانی که در بیش از یک اثر زوج هم باشند ولی این اتفاق جهت این دو نفر افتاد. البته توصیه جالب دیگر این است که فقیه نصیری سه سال از رامبد بزرگ تر است.

نکته: آتنه فقیه نصیری یکی از رکوردداران بازی در نقش دختران دم بخت هست. او تا چهل سالگی در قالب این نقش ماند و از این قالب خارج نشد. اگرچه در زیاد مواقع حضورش در این مدل نقش ها باورپذیر بود و اکثرا مخاطب را با خود همراه می کرد؛ از سریال «خانه سبز» بگیرید که با شوخی های سرخوشانه فرید جنگلبرد همراه می شد تا سریال «نشانی» که لهجه اش مورد توجه خیلی از علاقه مندان به سریال قرار گرفته بود.

لعیا زنگنه

سال تولد: 1344

اولین دم بختی: در پناه تو/ 30 سالگی

پارتنر: رامین پرچمی و حسن جوهرچی

آخرین دم بختی: در قلب من/ 32 سالگی

پارتنر: علی دهکردی

جالب ترین پارتنر: رامین پرچمی در سریال در پناه تو که هشت سال از لعیا زنگنه کوچک تر بود، البته همسر دوم زنگنه در این سریال یعنی مرحوم جوهرچی هم سه سال از او کوچک تر بود. توصیه جالب توجه این است که پارسا پیروزفر که در سریال در قلب من هم با زنگنه همبازی بود، هفت سال از او کوچک تر بود.

نکته: لعیا زنگنه به قدری دیر وارد دنیای بازیگر شد که در همان کارهای ابتدایی همه بازیگران مقابلش از او کوچک تر بودند. شاید همین مسئله باعث شد که او نقش دختر دم بخت زیاد دوام نیاورد و خیلی سریع نقش زن های شاغل و مادران منزل دار را ایفا کند و بعد از دو سریال که البته به فاصله کوتاه از هم پخش شدند، از این ژانر فاصله گرفت.

کمند امیرسلیمانی

سال تولد: 1352

اولین دم بختی: پدرسالار/ 22 سالگی

پارتنر: ناصر هاشمی

آخرین دم بختی: رسم شیدایی/ 31 سالگی

جالب ترین پارتنر: ناصر هاشمی/ متولد 1335 در سریال پدرسالار

نکته: کاراکتر آذر در سریال «پدرسالار» جزء پدرسوخته ترین(!) عروس ها در تاریخ سریال سازی کشور عزیزمان ایران بود، شخصیتی که نام کمند امیرسلیمانی را در ذهن همه جا انداخت و هنوز هم خیلی ها او را با آن کاراکتر می شناسند، اگرچه امیرسلیمانی بعد از آن سریال در چندین اثر دیگر هم نقش دختر دم بخت را بازی کرد ولی هیچ وقت بعد از آن چنین عروسی نشد تا آذر دیگر تکرار نشود. توصیه جالب توجه دیگر، پارتنر او در این سریال بود، ناصر هاشمی زمانی که در این سریال بازی می کرد سی و نه ساله بود، یعنی اختلاف سن او با کمند امیرسلیمانی 17 سال بود.

زیبا بروفه

سال تولد: 1354

اولین دم بختی: زیر گنبد کبود/ 20سالگی

پارتنر: خواستگار معمولی!

آخرین دم بختی: موج و صخره/ 36 سالگی

پارتنر: مجید صالحی

جالب ترین پارتنر: فرهاد جم در سریال پول کثیف نقش برابر بروفه را بازی می کرد. اختلاف سنی این دو هم از نکات جالب ماجراست، جم نزدیک به 10 سال از بروفه بزرگ تر است.

نکته: قشنگ بروفه از آن دست بازیگرانی بود که زیاد از این که نقش همسر یا عروس را بازی کند، نقش دختر منزل را بازی می کرد و در زیاد آثاری که بازی می کرد، هر لحظه در چند قسمت در مورد خواستگار یا خواستگارهای او صحبت می شد و همیش گزینه دم دستی جهت ازدواج بود. سریال موج و صخره که در سال 90 از تلویزیون پخش شد، آخرین تجربه بروفه در نقش تازه عروس بود. او به عنوان یک دختر سی و شش ساله نقش عروسی را بازی می کرد که به همراه همسرش جهت ماه عسل به کیش رفتند.

زهره فکور صبور

سال تولد: 1357

اولین دم بختی: سرنوشت جوانی/ 20 سالگی

پارتنر: بهزاد خداویسی

آخرین دم بختی: پنچری 39 سالگی

پارتنر: رضا داوودنژاد

جالب ترین پارتنر: بهزاد خداویسی از جالب ترین پارتنرهای هست. اختلاف سنی این دو نفر هم نزدیک به 14 سال است ولی با این وجود در سرنوشت جوانی با هم همبازی بودند.

نکته: این بازیگر هم از آن دست افرادی است که دوام زیادی در این مدل نقش ها داشته و یک جورهایی به صورت بالقوه دم بخت است! فکورصبور اگر تا یکی دو سال دیگر در این ژانر بماند و باز هم در سریال ها نقش دختر دم بخت را بازی کند، به آسانی رکورد فقیه نصیری را می شکند، چون او فاصله زیادی تا رسیدن به چهل سالگی ندارد. اگر سریال دردسرهای عظیم یک فصل دیگر هم ادامه داشته باشد، به قول جواد خیابانی باید اسم فکورصبور را در صدر فهرست دختران دم بخت بنویسیم، البته با خودکار نه، با مداد!

سحر ولدبیگی

سال تولد: 1356

اولین دم بختی: دختران/ 23 سالگی

پارتنر: خواستگار معمولی!

آخرین دم بختی: باغ سرهنگ/ 36 سالگی

پارتنر: قصد ادامه تحصیل دارد!

جالب ترین پارتنر: رامین ناصرنصیر در سریال پشت کنکوری ها نقش همسر ولدبیگی را بازی می کرد، ترکیب این دو نفر در آن سریال جزء ترکیبات جالب آن اثر از آب درآمده بود.

نکته: سحر ولدبیگی به علت جثه ریز و صورت ای که دارد از آن مدل بازیگران است که حالا حالاها می تواند در این مدل نقش ها باشد؛ یعنی خیلی جهت مخاطب تلویزیون سخت است که او را در نقش مادری ببینند که به عنوان نمونه در حال نصیحت کردن فرزندش است یا به عنوان نمونه پسر یا دخترش را به مدرسه می برد. تفکر خیلی ها نسبت به ولدبیگی چیزی شبیه به تفکر سپهر در سریال پاورچین هست، آن ها هنوز فکر می کنند سن او جهت این حرف ها خیلی خیلی کم است

مهراوه شریفی نیا

سال تولد: 1360

اولین دم بختی: روز حسرت/ 27 سالگی

پارتنر: پوریا پورسرخ

آخرین دم بختی: معمای شاه/ 34 سالگی

پارتنر: حسین نورعلی

به نقش مادر رسیده؟ بله، سریال های ساعت شنی، خداحافظ فرزند و کیمیا.

نکته: مهراوه خیلی سریع وارد دنیای بازیگری شد و از آن سریعتر هم از مرحله دختر منزل بودن گذشت. او در سریال کیمیا که سال گذشته پخش شد، نقشش را به عنوان یک دختر دبیرستانی شروع کرد، بعد دم بخت شد و به یک مثلث عشقی رسید، بعد از آن هم طی دو مرحله ازدواج کرد و فرزند دار هم شد! همه این پکیج در کنار هم باعث شده است مهراوه شریفی نیا را بتوان در همه دسته بندی های بازیگران زن قرار داد.

بازیگران دهه شصتی که فعلا روی دور کاراکترهای دم بختی هستند.

عروس های تازه نفس!

بالاخره در سینما و تلویزیون هم بودند کسانی که نسبت به این تکرارهای پی در پی غر زدند و اعتراض کردند و همین اعتراض ها باعث شده است اشخاص تازه پا به عرصه بگذارند. در بین بازیگران زن دهه شصتی هم البته هستند بازیگرانی که در همین سال های اندک ورودشان به این عرصه، چند باری دم بخت بودن را تجربه کردند و فعلا روی دور عروس بازی هستند.

نفیسه روشن

سال تولد: 1361

اولین دم بختی: اغما/ 26 سالگی

او هم از آن بازیگرانی بود که در مدت حضورش در نقش های زیادی بازی کرد و تا مدت ها نقش دختر خوب و سر به زیر خانواده را بازی می کرد؛ دختری که با حفظ نجابت هر لحظه یک کیس خوب ازدواج جهت آقاپسرها بود.

لیلا اوتادی

سال تولد: 1362

آخرین دم بختی: چرخ فلک/ 33 سالگی

این بازیگر پرحاشیه تلویزیون هم از آن دست بازیگرانی است که فعلا علاقه زیادی جهت بازی در نقش مادر و زنان جاافتاده ندارد و هنوز هم ترجیح می دهد کاراکترهایی را به تصویر بکشد که دائم با نامزدش تلفنی پچ پچ می کند. اوتادی اگر با همین فرمان ادامه بدهد، می تواند رکورد آتنه فقیه نصیری را در این زمینه جا به جا کند.

بهاره افشاری

سال تولد: 1363

اولین دم بختی: او یک فرشته بود/ 21 سالگی

هنوز خیلی ها افشاری را با کاراکتر شیطان در سریال او یک فرشته بود می شناسند. بعد از این سریال هم تا توانست نقش دختران دم بخت را بازی کرد. او چند هنگامی که می شود که تلاش می کند دختران عصیانگر را کمتر بازی کند.

الناز حبیبی

سال تولد: 1367

آخرین دم بختی: پرستاران/ 29 سالگی

جوان ترین عروس این فهرست پتانسیل به شدت بالایی جهت ماندگار شدن در این مدل نقش ها دارد. او که در کارنامه اش نشان داده نقش دختران خوب و معقول را به خوبی به تصویر می کشد، گویا حالا حالاها قرار است در این نقش بماند.

لیندا کیانی

سال تولد: 1359

آخرین دم بختی: کشیک قلب/ 36 سالگی

کیانی در کارنامه اش کاراکترهای زیادی را به تصویر کشیده که زیاد آن ها یا در آستانه ازدواج بودند یا تازه به منزل بخت رفته بودند، البته او حالا چند هنگامی که می شود که زیاد نقش دختران جاافتاده را بازی می کند.

جاافتاده ها

فهرست واقعی بازیگران زنی که سال ها نقش دختر دم بخت را بازی کرده اند بسیار طویل و طولانی هست. جهت همین قطعا تعداد زیادی از آن ها از قلم افتاده اند، مثل فریبا نادری، سحر زکریا یا آرام جعفری. این ها سال هاست که در چنین نقشی در سریال های متفاوت بازی کرده اند.

واژه های کلیدی: آخرین | سریال | دختران | ازدواج | دختران | بازیگران | چهل سالگی | بازیگران زن | دختران دم بخت

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

دختران دم بخت در فیلم و سریال های ایرانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه