شیلی همشهری ورزشی همشهری ورزشی – 4 اردیبهشت

شیلی: همشهری ورزشی همشهری ورزشی – 4 اردیبهشت روزنامه های ورزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار گوناگون حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

ما معمولا به صدای حیواناتی که در اطرافمان هستند زیاد توجه نمی کنیم، ولی بسیاری از آن ها بسیار پیشرفته تر از آنچه شما فکر می کنید ارتباط برقرار می کنند. البته م

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

عبارات مهم : کلمات

ما معمولا به صدای حیواناتی که در اطرافمان هستند زیاد توجه نمی کنیم، ولی بسیاری از آن ها بسیار پیشرفته تر از آنچه شما فکر می کنید ارتباط برقرار می کنند. البته منظور ما این نیست که آن ها هم می توانند مثل ما فارسی صحبت کنند یا آثار شکسپیر را بخوانند، ولی فرم ارتباطی این حیوانات می تواند شما را شگفت زده کند.

گربه ها فقط در برابر انسان ها میومیو می کنند
در واقع گربه ها در برابر یکدیگر میومیو نمی کنند. آن ها از ابزارهای دیگری جهت ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند مثل زبان بدن و هیس کردن، و صدای میومیوی آن ها فقط در برابر انسان ها و مادرشان شنیده می شود. گربه ها جهت سلام کردن، جلب توجه یا درخواست غذا میومیو می کنند بنابراین فرزند گربه ها فقط در برابر انسان ها و مادرشان میومیو می کنند و با این کار به شما می گویند که به چیزی نیاز دارند. این فقط یکی از تاکتیک هایی است که گربه ها جهت کنترل دنیا کشف کرده اند.

سگ های دشتی کاملا پیچیده هستند
به نظرتان از نظر هوش سلطان دنیای حیوانات کیست؟ شاید واقعا سگ های دشتی (سنجاب مرغزار) باهوش ترین حیوانات باشند. بله همان جوندگانی که از زیر زمین در بیابان ظاهر می شوند. محققان اخیرا صداهای آن ها را رمزگشایی کرده و فهمیده اند که آن ها پیچیده ترین زبان غیرانسانی را دارند که تا به حال مشاهده شده است است.

سنجاب های مرغزار می توانند شکارچیان را با جزئیاتی شگفت انگیز از جمله گونه، اندازه و شکل توصیف کنند. هم چنین آن ها می توانند رنگ لباسی که انسان پوشیده را به یکدیگر انتقال دهند یا اینکه آیا اسلحه دارد یا خیر.باور نکردنی هست، آن ها می توانند تمام این اطلاعات را تنها در یک صدا که کسری از ثانیه طول می کشد انتقال دهند.

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

سوسک ها از کد مورس استفاده می کنند
وقتی یک حشره چوب باشید که در یکی از هزاران تونلی پرسه می زنید که در چوب درخت حفر کرده اید، ارتباط برقرار کردن مسئله هست. جهت حل این مسئله نوعی سوسک که سوسک فوت نامیده می شود از سیستمی شبیه به کد مورس استفاده می کند.

این سوسک سرش را با ضربات سریع به سقف تونل می کوبد و پژواکی تولید می کند که در طول تونل حرکت کرده و به بقیه سوسک های گروه پیغام او را اطلاع می دهد. آن ها اغلب چوب منزل هایی را سوراخ می کنند که در زیستگاه بومیشان، انگلستان وجود دارند و صدای این ضربات شب ها به وسیله ساکنان منزل شنیده می شود و آن ها را می ترساند.

فیل ها صداهای متمایزی دارند
همه ما می دانیم که انسان ها صداهای منحصربفردی دارند، ولی معمولا فکر می کنیم که صدای حیوانات تقریبا یکسان هست. ولی زیست شناس «آندریا تورکالو» کشف کرده که فیل ها هم صداهای متمایزی دارند. او بعد از ۱۹ سال تحقیق روی گله ای از فیل های جنگلی می توانست فورا فیل ها را بر اساس صدایشان تشخیص دهد. تورکالو در حال کار روی تفسیر صداهای آن ها و گردآوری یک فرهنگ لغت فیلی است که احتمالا دارای صداهای زیادی باشد.

مرغ ها با تخم هایشان حرف می زنند
هیچ چیز عجیبی راجع به صحبت کردن یک مادر با نوزاد هنوز متولد نشده اش وجود ندارد، ولی بسیاری زنان احتمالا از شنیدن تصویر العمل جنینشان مضطرب می شوند. ولی جهت مرغ های مادر این یک روند طبیعی هست. ۲۴ ساعت قبل از اینکه جوجه ها از تخم در بیایند صدایشان از داخل تخم مرغ شنیده می شود. مرغ مادر هم با جوجه های مضطرب خود صحبت می کند و با حرکات آرام و مهربان آن ها را آرام می کند.

بابون ها از اصطلاحات عامیانه و خاص متنفرند
بسیاری از اصطلاحات عامیانه و خاص که فقط جهت گروه خاصی معنا دارند و جهت ما ناشناخته هستند هر لحظه آزاردهنده هستند. به نظر می رسد بابون ها هم این رنجیدگی را احساس می کنند. روی یک گروه مشمول بر شش بابون، هزاران آزمایش در طول شش هفته انجام شد که مشمول بر استفاده از کامپیوترهایی با صفحه نمایش لمسی بود که به آن ها مجموعه کلمات را نشان می داد. بعضی از این کلمات واقعی و بعضی ساختگی بودند و مورد نیاز بود که بابون ها تشخیص دهند که کدام کلمات معنادار و کدام بی معنی هستند.

به جای استفاده تصادفی از حروف، آن ها را طوری چیده بودند که شبیه یک کلمه واقعی به نظر برسد مثل «dran» یا «telk». بابون ها با دقت باورنکردنی توانستند ۷۵ % کلمات ساختگی را تشخیص دهند؛ بنابراین اگر آنچه فرزند های امروزی می گویند را درک نمی کنید دلواپس نباشید، حتی یک میمون هم می داند که آن احمقانه است.

ما معمولا به صدای حیواناتی که در اطرافمان هستند زیاد توجه نمی کنیم، ولی بسیاری از آن ها بسیار پیشرفته تر از آنچه شما فکر می کنید ارتباط برقرار می کنند. البته م

ممکن است شما حرف های قورباغه را نشنوید
آیا فکر می کنید سگ ها تنها حیواناتی هستند که می توانند صداهای با فرکانس بالاتر از طیف درک انسان را بشنوند؟ گونه ای از قورباغه های جنوب شرقی آسیا می توانند با استفاده از فرکانس های فراصوت ارتباط برقرار کنند که جهت انسان قابل شنیدن نیست. این گونه ها می توانند صداهایی تا ۳۸ کیلوهرتز را بشنوند و ساطع کنند که ۱۸ کیلوهرتز بالاتر از قدرت تشخیص انسان هست. دانشمندان معتقدند که این قورباغه ها تکامل یافته اند که از این فرکانس های اوج در ارتباطاتشان استفاده کنند، لیکن در مناطقی با جریان های شدید آب زندگی می کنند که شنیدن فرکانس های پایین تر می تواند سخت باشد. یا شاید هم فقط نمی خواهند شما بدانید که راجع به چه چیزی صحبت می کنند.

دلفین ها یک زبان دوم یاد می گیرند
گاهی حرف زدن در خواب باعث خجالت شما می شود، ولی مشاهده صداهایی که گروه دلفین ها هنگام چرت زدن تولید می کنند نشان داد که آن ها به زبان متفاوتی صحبت می کنند. دلفین های پارک آبی فرانسه در طول نمایش هایشان در معرض صداهای ضبط شده است وال ها بودند. هرچند آن ها هرگز در ساعات بیداری خود این صدا ها را تقلید نکردند، ولی صداهایی بسیار شبیه همان صداهایی که شنیده بودند، هنگام خوابشان ایجاد می کردند.

طوطی ها فقط از ما تقلید نمی کنند
طوطی ها نه تنها توانایی تکرار صداهایی که می شنوند را دارند بلکه واقعا می توانند کلمات و مکالمات را هم یاد بگیرند.یک طوطی خاکستری آفریقایی به نام الکس به خاطر توانایی اش در تشخیص رنگ ها و مفاهیم انتزاعی مثل اندازه و تفاوت ها معروف شد.

او حتی می توانست با مربی خود شوخی کند. طوطی های دیگری هم مثل پرودل با توانایی شگفت انگیز خود در حفظ واژگان مشهور شدند، او در وقت فوت خود ۸۰۰ کلمه می دانست و رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد و طوطی دیگری به نام نیکیسی ۹۵۰ کلمه بلد است و می تواند مثل الکس شوخی کند.

برخی ماهی ها از زبان اشاره استفاده می کنند
خیر، آن ها مثل زبان اشاره انسان ها که با سر و دست اشاره می کنند، از تکان دادن باله هایشان استفاده نمی کنند.در عوض گروهی از ماهی ها که ماهی های گوپر مرجانی نام دارند، هنگام شکار طعمه خودشان را مثل یک تصویر پلاروید تکان می دهند تا از سایر اعضای گروهشان کمک بگیرند.

وقتی طعمه آن ها وارد دام شد، بینی های خود را به سمت آن می گیرند و رقص کوچکی انجام می دهند تا حضور آن را اعلام کنند. آن ها از همین سیگنال جهت قرار گذاشتن جهت شکار هم استفاده می کنند و با همین روش می گویند: «هی فرزند ها، بیایید آخر این هفته به شکار برویم.»

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

برترین ها

واژه های کلیدی: کلمات | حیوانات | استفاده | حیوانات | اخبار گوناگون

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

حقایقی شگفت انگیز از زبان حیوانات!

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه